Hi, Welcome to my blog, enjoy reading.
RSS

dilluns, 30 de novembre del 2009

Educació mediàtica

Aquesta setmana amb el Xavi i l'Imma em tractat el tema de l'educació mediàtica. Per treballar-lo tant en GITIC com a COED vam analitzar alguns anuncis de televisió i també a COED vam veure una conferència d'Orozco, que parlava sobre com aquestes teconologies influeixen en l'educació. Crec que hem de ser molt conscients que les noves tecnologies influeixen en l'eduació i la familia i l'escola han de ser els responsables d'ensenyar com interpretar la informació que reben. Orozco diu que cal proporcionar més mitjans audiovisuals a les aules però sempre que hi hagi una alfabetització pedagògica, se'ls hi ha d'ensenyar a fer-ne un ús responsable.



Doncs bé, a continuació em centraré en la televisió ja que és un mitjà de comunicació que tothom utilitza i crec que transmet valors educatius. analitzaré un anunci de Heineken que ha sortit recentment:










Podem treure d'aquest anunci el següent:



L'escenari és una festa de gent jove de classe mitjana alta, per tant, podriem dir que aquest anunci està adreçat a aquest tipus de persones.



Veiem també com en aquest anunci hi ha una separació entre el génere masculí i femení i com no, les noies amb un armari de roba i els nois amb un armari ple de cerveza.



Analitzant els colors podem veure que quan surt la cerveza el color que predomina és el verd i juguen molt bé en fer pensar que el verd és el color de Heineken.



En definitiva, podem dir que els anuncis inconcientment ens transmeten valors i ens eduquen i si continuéssim analitzant veuriem que tots els anuncis transmeten quelcom.



Per tant estic totalment d'acord en que s'hauria de vigilar i treballar tots junt per una millor trnasmissió de la informació i lluitar per alfabetitzar els nostres alumnes mediàticament.

0 comentaris:

Publica un comentari a l'entrada